Gimnazjum nr 24 Kraków Gimnazjum nr 24 Kraków Gimnazjum nr 24 Kraków

Gimnazjum nr 24 Kraków

• Ciekawa lekcja

• Jasełka

Certyfikaty

Aktualności

Jesienne Indywidualne Biegi Przełajowe

AktualnościAdmin2015-09-300

29 września reprezentacja naszej szkoły ( 14 uczniów ) wzięła udział w Jesiennych Indywidualnych Biegach Przełajowych w ramach Gimnazjady.

Reprezentacja: Natalia Czekaj, Izabela Guzik, Daniela Lalik,  Wiktoria Lubieńska, Izabela Pitala, Weronika Woźny, Tymoteusz Skwiewrawski, Mateusz Mirecki , Czyżowski Krzysztof, Wieliczko Dawid, Stoch Kacper, Winarski Olaf, Dzigański Filip, Stoch Bartłomiej.

Dziewczęta miały do pokonania dystans 800 metrów, chłopcy 1000.

Jesienne pejzaże w Górach Świętokrzyskich

AktualnościAdmin2015-09-290

W dniach 23-25 września 2015 r.- 44 uczniów z klas 3a,3c,3d,3e odkrywało piękno Wyżyny Kielecko-Sandomierskiej.

Wycieczkę rozpoczęliśmy w Jaskinii Raj-jednej z najpiękniejszych polskich jaskiń.Po drodze wstąpiliśmy do Centrum Neandertalczyka-wyjątkowego miejsca, gdzie zbiegają się pradawne losy człowieka z najnowszymi odkryciami współczesnej nauki.
Następnie zwiedziliśmy Dwór Starostów Chęcińskich oraz Ogród Doświadczeń w Centrum Nauki Leonardo Da Vinci.Wspięliśmy się na wieżę zamku chęcińskiego skąd podziwialiśmy panoramę Gór Świętokrzyskich.
W Kielcach zobaczyliśmy Kadzielnię-rezerwat geologiczny z najpiękniejszym amfiteatrem wykutym w skale, a następnie mieliśmy lekcję historii i sztuki w pałacu Biskupów Krakowskich.Potem udaliśmy się do Ośrodka Myśli Patriotycznej i Obywatelskiej-dawnego kieleckiego więzienia.Ostatnim punktem programu był spacer do Rynku oraz wizyta w Katedrze przed którą , na cmentarzu katedralnym znajduje się grób Wojciecha Bartosza Głowackiego, bohatera spod Racławic.
Drugi dzień wycieczki to przejście spod "Emeryka"-klęczącego pielgrzyma,symbolu Gór Świętokrzyskich na Święty Krzyż tzw. Drogą Królewską.Pokłoniliśmy się relikwiom drzewa krzyża Świętego znajdującym się w Kaplicy Oleśnickich,zwiedziliśmy Muzeum Misyjne Ojców Oblatów i krypę Jeremiego Wiśniowieckiego.
W powrotnej drodze zobaczyliśmy gołoborza, a następnie odbyliśmy podróż w epokę średniowiecza w Osadzie Średniowiecznej  w Hucie Szklanej.
Kolejny punkt programu to Święta Katarzyna z Muzeum Miniatur i Skamieniałości, gdzie nie tylko oglądaliśmy jedną z najpiękniejszych w Polsce kolekcję  minerałów, ale również obejrzeliśmy pokaz pracy szlifierza.
Jeszcze tylko spotkanie z najstarszym drzewem w Polsce-dębem Bartek i już mogliśmy cieszyć się "Leśną Promenadą".
Ostatni dzień wycieczki to wizyta w dworku Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku oraz zwiedzanie Sandomierza-podziemnej trasy turystycznej,  Rynku, Katedry i Bramy Opatowskiej.
Opiekę nad grupą sprawowali p.Anna Dziewolska,p.Beata Miszta,p.Agnieszka Szczasiuk oraz kierownik i organizator wycieczki p.Jolanta Małek

Herzlich Willkomen

AktualnościAdmin2015-09-280

Dnia 24 września 2015 roku uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielem języka niemieckiego Panią Agnieszką Hebenstreit oraz Panią Renatą Chartuniewicz odwiedzili Konsulat Generalny Niemiec przy ulicy Stolarskiej. Uczniowie mogli zobaczyć jak wygląda praca w konsulacie, spotkali się z konsulem oraz wzięli udział w konkursie z nagrodami. Była to ciekawa lekcja języka niemieckiego, każdy mógł zamienić kilka słów z konsulem.

Kurozwęki - czyli pałac, bizony i dobra zabawa...

AktualnościAdmin2015-09-250

Dnia 18 września klasy 2D i 2E naszego gimnazjum, wraz z wychowawcami i dodatkowymi opiekunami, wybrały się na jednodniową wyprawę do Kurozwęk. To niecodzienne miejsce – Pałac z XIV w. w Kurozwękach i jedyną w Polsce hodowlą bizonów. Wrażeń i dobrej zabawy było mnóstwo wśród przepięknych okoliczności przyrody. Była przejażdżka wozem, zwiedzanie ciemnych lochów, sal pałacowych i podziwianie bizonów na wyciągnięcie ręki oraz integracja przy pizzy. Całość zakończyła się w labiryncie kukurydzy...

W cichej, głębokiej dolinie...

AktualnościAdmin2015-09-190

"W cichej, głębokiej kotlinie leży górska wioszczyna: Koninki.
Przytuliły ją Gorce do piersi i objęły z dwóch stron ramionami.
Dookoła spadającej wartko roztoki leśnej rozłożyły się osiedla
mniejsze i większe, po dwa i cztery zabudowań"

Władysław Orkan

W dniach 16-18 września 2015 r. 20-osobowa grupa uczniów z klas 2a pod opieką nauczycieli: p.Alicji Wywrockiej, p. Rafała Sztramkowskiego oraz p.Ewy Staroń uczestniczyła w wycieczce do Koninek.
Nasza przygoda zaczęła się od góry Tobołów - 994 m.n.p.m. na którą wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym. Po opanowaniu lęku udaliśmy się do najwyżej położonego obserwatorium astronomicznego w Polsce (Suhora 1000 m.n.p.m), gdzie mogliśmy z bliska obejrzeć teleskop zwierciadlany umieszczony wewnątrz obrotowej kopuły o średnicy 5 m. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy dalej polaną i świerkowym lasem aż dotarliśmy do schroniska na Starych Wierchach. Roztaczał się stąd wspaniały widok na panoramę Tatr, Beskidu Wyspowego i niektóre szczyty Gorców. Wędrówka lasem dała okazję do poznania rzadkich i chronionych roślin np. mieczyk dachówkowaty oraz do poznania głównych gatunków drzew występujących w GPN: świerka, jodły i buka.
Następnego dnia na polanie Trusiówki miała początek nasza kolejna ścieżka - Dolina Kamienicy. Biegła ona częściowo wzdłuż najbardziej dzikiego i najdłuższego gorczańskiego cieku wodnego. Nieco dalej przedzieraliśmy się przez fragmenty dolnoreglowego boru jodłowo-świerkowego by spocząć przy zbiorniku wodnym. Wzdłuż doliny w zbiornikach wody żyją i rozmnażają się liczne płazy (żaba trawna, traszka górska i karpacka). Nad wodną roślinnością polują ważki.
Ostatni dzień był spotkaniem z Orkanówką - domem Władysława Orkana, który był piewcą gorczańskiej przyrody i kultury. Po zwiedzeniu Orkanówki wędrujemy nad staw w GPN by po raz  ostatni spotkać się z przyrodą.
Sprzyjająca aura, wiedza i "sprzęt" pani Alicji Wywrockiej, lekcje w terenie, fizyka w praktyce, gry i zabawy, gitara Kuby, okulela Małgosi, ognisko...wszystko to sprawiło, że wycieczka pozostanie na długo w naszej pamięci.

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 |