Gimnazjum nr 24 Kraków Gimnazjum nr 24 Kraków Gimnazjum nr 24 Kraków

Gimnazjum nr 24 Kraków
1
Gimnazjum nr 24 Kraków

  • Inspirująca lek...

  • Młodzi entomolo...



Certyfikaty










Aktualności

Wycieczka do Koninek


AktualnościAdmin2013-06-070
W dniach 27 – 29 maja 81 uczniów z klas 1c, 1d, 1e, 1f i 2a uczestniczyło w wycieczce do Koninek.
Pogoda była całkiem ładna, więc można było podziwiać krajobraz Gorców z Turbaczyka, Starych Wierchów i Góry Tobołów. Uczniowie odwiedzili dom rodzinny Władysława Orkana oraz Obserwatorium Astronomiczne Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Nie zabrakło też ogniska i dyskoteki. Wszystko to odbyło się pod bacznym okiem: Marty Cioch, Jarosławy Grzeszek, Anny Krępy, Magdaleny Krawiec, Lidii Kościelniak i Magdaleny Piwowar.

Zielona Szkoła w Krynicy i Słowacji


AktualnościAdmin2013-06-070
Od 3 do 7 czerwca klasa 1a i niektórzy uczniowie klas drugich uczestniczyli w 5 dniowej wycieczce do Krynicy. Podczas spaceru z lokalnym przewodnikiem poznaliśmy historię Krynicy, degustowaliśmy wody mineralne (niezbyt smaczne), a także wędrowaliśmy po szlakach górskich (Góra Parkowa, Jaworzyna + Wierchomla). Z Krynicy udaliśmy się do Słowacji, aby zwiedzić Jaskinię Bielańską, Szczyrbskie Pleso oraz miasteczko Bardejov, które zostało wpisane przez UNESCO na Światową Listę Dziedzictwa. Napięty harmonogram wycieczki praktycznie w całości został zrealizowany.

Eksperyment Łańcuchowy


AktualnościAdmin2013-06-010
1 czerwca w sobotę 74 osobowa grupa uczniów z Gimnazjum nr 24 w Krakowie wraz z innymi uczniami szkół z całej Polski prezentowali własne zestawy doświadczalne. Zadaniem uczniów było zaprojektowanie, zbudowanie oraz wyjaśnienie zasady działania doświadczenia w oparciu o prawa fizyki. Idea konkursu jest bardzo prosta: uczestnicy pracując w grupach mieli za zadanie zbudować urządzenie o wymiarach, nieprzekraczających ławki szkolnej, którego działanie rozpoczyna się z chwilą otrzymania kulki od urządzenia poprzedzającego, kończy zaś przekazaniem jej urządzeniu następnemu. Nasze gimnazjum wystawiło największą ilość doświadczeń (26 zestawów doświadczalnych) ze wszystkich przybyłych szkół! Podczas otwartego dla publiczności finału urządzenia zostały ustawione w jeden łańcuch i kolejno uruchomione. Eksperyment łańcuchowy odbył się w Polsce po raz pierwszy i wzbudził duże zainteresowanie wśród zwiedzających. Galeria zdjęć znajduje się na stronie organizatora konkursu: http://www.lancuch.if.uj.edu.pl/wp-content/gallery/2013/Final/index.html

Wizyta piłkarzy


AktualnościAdmin2013-05-220
22 maja w naszym gimnazjum gościliśmy piłkarzy "Wisły". Na spotkanie przybyli: Kamil Kosowski, Emmanuel Sarki oraz Paweł Stolarski.
Uczniowie mieli okazję zadać pytania piłkarzom, pokazać swoje umiejętności piłkarskie oraz wykazać się wiedzą na temat klubu "Wisła". Wszyscy, którzy aktywnie uczestniczyli w spotkaniu, otrzymali "wiślackie" upominki, za co jeszcze raz serdecznie dziękujemy.
Na zakończenie wizyty wszyscy chętni mogli zrobić pamiątkowe zdjęcia z piłkarzami.
Zobacz galerię zdjęć >>>

WARSZTATY AUDIODESKRYPCJI


AktualnościAdmin2013-05-160
16 maja 20-osobowa grupa uczniów z klas trzecich naszego Gimnazjum pod opieką pani mgr Jolanty Małek oraz pani mgr Agnieszki Szczasiuk rozpoczęła realizację oryginalnego projektu edukacyjnego tworzenia audiodeskrypcji do dzieł sztuki w Muzeum Narodowym w Krakowie.
Audiodeskrypcja sztuk wizualnych to słowny opis za pomocą, którego przekłada się na słowa osobom niewidomym bądź słabowidzącym treści zawarte w dziele sztuki. W trakcie trzech warsztatów uczniowie stworzą skrypt audiodeskrypcji do pięciu dzieł pokazywanych w ramach wystawy stałej „Sztuka Dawnej polski XII -XVIII w.” w Pałacu Biskupa Erazma Ciołka, oddziale Muzeum Narodowego w Krakowie. Tekst zostanie wgrany do audioprzewodnika z odpowiednim zaznaczeniem, kto jest autorem. Poprzez udział w tym projekcie edukacyjnym,młodzież pozostawi trwały ślad swojej pracy na rzecz osób niepełnosprawnych w murach Muzeum Narodowego w Krakowie. Zajęcia będą dla młodzieży także formą budowania świadomości sytuacji osób niepełnosprawnych w dostępie do kultury i sztuki. Pisanie audiodeskrypcji pozwoli również rozwinąć umiejętność świadomej i czynnej obserwacji, patrzenia i dostrzegania szczegółów widzianego dzieła.
Zakończenie projektu zaplanowano na 11 czerwca.


| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 |