Gimnazjum nr 24 Kraków Gimnazjum nr 24 Kraków Gimnazjum nr 24 Kraków

Gimnazjum nr 24 Kraków
1
Gimnazjum nr 24 Kraków

  • Jeszcze w świąt...

  • Nucleus liczy g...



Certyfikaty










ZDALNE LEKCJE KLASA 6

Poniedziałek 30.03.20.


  • MATEMATYKA
  • Temat: Mnożenie i dzielenie liczb całkowitych. Lekcja z e-podręcznikiem.
    1. Obejrzę film
    i dowiem się jaki będzie wynik mnożenia i dzielenia liczb dodatnich i ujemnych.
    2. Wykonam ćwiczenia 18, 19, 20, 21, 22 i 23
  • E-PODRĘCZNIK

  • JĘZYK POLSKI
  • Temat: Refleksje podmiotu lirycznego w wierszu „Muzeum”.
  • E-PODRĘCZNIK
  • -ćw. 5,6.

  • WYCHOWANIE FIZYCZNE
  • Temat : Piłka siatkowa- ćwiczenia z piłką w domu
  • Materiał do zajęć
  • Jeśli wykonanie któregoś z ćwiczeń sprawia problem, mamy do niego przeciwwskazania lub powoduje dyskomfort należy je pominąć.

  • JĘZYK ANGIELSKI- grupa p. J. Kutyby
  • Temat lekcji: Present perfect vs past simple
    Przypomnę sobie wiadomości o czasach: present perfect i past simple.
    Odczytaj i zapisz do zeszytu wiadomości gramatyczne ze strony 91 podręcznika (pomarańczowy prostokąt i to, co jest na nim).
    Wykonaj pisemnie zadanie 8 ze strony 91 podręcznika do zeszytu.

  • JĘZYK ANGIELSKI - grupa p. R. Chartuniewicz
  • Temat: Unit 6 - revision - part 2.
    Utrwalę słownictwo i gramatykę z rozdziału 6.
    Zeszyt ćwiczeń, strona 63, ćwiczenia: 5,6
    Zadanie dodatkowe: Zeszyt ćwiczeń, strona 63, ćwiczenie: 7.


    Wtorek 31.03.20.


  • BIOLOGIA
  • Temat: Różnorodność i znaczenie gadów.
    Poznam różne grupy zwierząt zaliczane do gadów. Nauczę się rozpoznawać gady żyjące w Polsce.
    Materiały do lekcji:
  • E-PODRĘCZNIK
  • (z rozdziału Gady - przeczytaj punkty 1 i 2)
  • kliknij tutaj

  • W zeszycie sporządź notatkę, odpowiadając na pytania:
    1/. Jakie 4 grupy zwierząt zaliczamy do gadów?
    2/. Jakie jest znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka? ( 3-4 przykłady)
    3/. Jakie gady występują w Polsce ? Które z nich są pod ochroną?

  • WYCHOWANIE FIZYCZNE
  • Temat :Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej
  • Materiał do zajęć
  • Jeśli wykonanie któregoś z ćwiczeń sprawia problem, mamy do niego przeciwwskazania lub powoduje dyskomfort należy je pominąć.

  • JĘZYK POLSKI
  • Temat: Środki stylistyczne w utworze „Muzeum”.
  • E-PODRĘCZNIK
  • - ćw. 7 i 8. Ćwiczenie 8 proszę przesłać obowiązkowo.

  • MATEMATYKA
  • Temat: Mnożenie i dzielenie liczb dodatnich i ujemnych.
    Utrwalę umiejętność mnożenia i dzielenia liczb dodatnich i ujemnych oraz wykonywania działań na ułamkach.
    Praca z podręcznikiem.
    1. Rozwiążę w zeszycie zadanie 2 str. 173
    2. Rozwiążę w zeszycie zadanie 6 str. 174


    Środa 01.04.20.


  • MATEMATYKA
  • Temat: Mnożenie i dzielenie liczb.
    Utrwalę prawa działań na liczbach dodatnich i ujemnych
    Rozwiążę zadania 1, 2, 3, 4, 9 i 13 w ćwiczeniach na str. 84 i 86.

  • PLASTYKA
  • Temat: Motyw zdobniczy. Projektuję własny ornament.
    Cel: Wiem co to jest ornament, potrafię wykonać projekt graficzny formy użytkowej.
    Bardzo proszę wykonać polecenia z przesłanego poniżej linku oraz na kartce A5 wykonać projekt tapety, dywanu lub pościeli do swojego pokoju z wymyślonym przez siebie lub poznanym w czasie lekcji ornamentem.
  • E-PODRĘCZNIK

  • JĘZYK ANGIELSKI- grupa p. J. Kutyby
  • Temat: Ameryka Północna - wiedza ogólna
  • Wejdź na stronę
  • 1. Przeczytaj.
    2.Zrób notatkę do zeszytu wg schematu: tabela, dwie kolumny. W lewej: largest city, w prawej: Mexico City with a population of about 9 million. Tabela powinna mieć minimum 12 punktów.

  • JĘZYK ANGIELSKI - grupa p. R. Chartuniewicz
  • Temat: Continents: Antarctica - part 2.
    Wzbogacę słownictwo oraz poszerzę wiedzę na temat Antarktydy.
  • Lekcja z e-podręcznika
  • 1. Przeczytaj "Top 15 Antarcyica Facts"(Fakty: 9 -15.)
    2. What do these numbers refer to? / Do czego odnoszą sie te cyfry:
    a) the fifth continent -
    b) 1.9 km/6,200 ft deep -
    c) 350 kilometres per hour/218 miles per hour -
    d) 1,000 people (in winter) -
    e) 1961 -
    f) 18 countries -
    g) 3,000 m/9,900 ft. above sea level -
    h) -10°C /14 °F -
    i) 1773 -
    j) 40,000 tourists -

  • JĘZYK POLSKI
  • Temat: Pożegnanie z bohaterami powieści „Przygody Tomka Sawyera”.
    Czy Tomek byłby dobrym przyjacielem?
    Napisz 2 argumenty za tym, że byłby dobrym i 2, że byłby złym. Prześlij je obowiązkowo.
    Zastanów się , czy się z tym zgadzasz.


    CZWARTEK 02.04.20


  • HISTORIA
  • Temat: Konstytucja 3 maja.
    Dowiem się, jakie reformy wprowadził Sejm Wielki.
  • Lekcja z e-podręcznika
  • kliknij tutaj

  • MUZYKA
  • Temat: Instrumenty dęte blaszane.
    Na tej lekcji poznam wygląd i brzmienie instrumentów dętych blaszanych.
  • Lekcja z e-podręcznika
  • Proszę o wykonanie ćwiczeń 1 - 6

  • JĘZYK ANGIELSKI- grupa p. J. Kutyby
  • Temat: Present Perfect vs Past Simple - ćwiczenia
    Wykonaj ćwiczenia ze strony 65 zeszytu ćwiczeń i 5. ze strony 70 zeszytu ćwiczeń.

  • JĘZYK ANGIELSKI- grupa p. R. Chartuniewicz
  • Temat: Present perfect vs. past simple.
    Powtórzę i uzupełnię wiedzę na temat czasów present perfect i past simple.
    LEKCJA Z WYKORZYSTANIEM DISCORD.
    Podręcznik: str. 91, ćwiczenia: 7,8.
    Zeszyt ćwiczeń: str. 65, ćwiczenie 5.

  • MATEMATYKA
  • Temat: Działania na liczbach całkowitych w e-podręczniku.
    Udoskonalę umiejętność dodawania, odejmowania i dzielenia liczb dodatnich i ujemnych zgodnie z kolejnością wykonywania działań.
  • Lekcja z e-podręcznika
  • Wykonam ćwiczenia od 24 do 32.

  • JĘZYK POLSKI
  • Temat: Zdania złożone współrzędnie. Wykresy.
    Pamiętajmy zdanie złożone musi mieć 2 orzeczenia.
    Np. Kupiłem ciastko i je zjadłem. Zd. zł. wsp. łączne-2 orzeczenia: kupiłem, zjadłem
    Kupiłem ciastko i chleb. Zd.poj.- 1 orzeczenie -kupiłem
    Podręcznik ćw. 2,3 ze strony 287


    PIĄTEK 03.04.20


  • INFORMATYKA
  • Temat: Wysyłanie e-maila. Co to jest netykieta?
    Celem lekcji jest poznanie netykiety oraz nabycie umiejętności wysyłania listów elektronicznych
    Przeczytaj w podręczniku tematy ze str. 42, 43,44,45
    -W edytorze tekstowym (np. Word, notatnik itp.) napisz co to jest netykieta i w punktach wypisz krótko zasady netykiety, zapisz plik pod nazwą netykieta u siebie na dysku.
    -Następnie napisz maila na na adres [email protected]
    -W temacie maila wpisz: Netykieta klasa 6
    -W treści maila wpisz: przesyłam załącznik z netykietą
    Podpisz się imieniem i nazwiskiem
    -Dołącz do listu załącznik z utworzonym wcześniej plikiem zawierającym zasady netykiety

  • GEOGRAFIA
  • Temat:Współrzędne geograficzne - powtórzenie wiadomości.
  • Materiał powtórzeniowy 1
  • Materiał powtórzeniowy 2

  • HISTORIA
  • Temat: Sejm Wielki i Konstytucja 3 maja.
    Dowiem się, jakie reformy wprowadził Sejm Wielki.
    Podręcznik str. 169-173 (przeczytać ze zrozumieniem)
    Odpowiedz pisemnie w zeszycie na zad. 1 i 2 str. 173

  • TECHNIKA
  • Temat: Rzuty prostokątne.
    Poznam zasady rzutowania prostokątnego oraz nauczę się rysowania rzutów prostokątnych prostych brył.
    Najważniejsze: obejrzeć filmiki; uwaga ! - wyraźne bez powiększania!
  • Lekcja z e-podręcznika

  • WYCHOWANIE FIZYCZNE
  • Temat : Ćwiczenia ogólnorozwojowe
    Materiał do zajęć:
    1. Połóż się na brzuchu. Wyciągnij ręce przed siebie, unieś klatkę piersiową nad podłoże i uginając łokcie ściągaj je do tyłu a następnie prostuj w przód . x15
    2. Zrób przysiad. Z wydechem wyprostuj się i wspinaj na palce. x15
    3.Wykonaj podpór przodem.Unieś jednocześnie prawą rękę i lewą nogę. Wytrzymaj 2-3 sekundy, opuść. Powtórz na drugą stronę. x10 na każdą stronę.
    4.Połóż się na brzuchu. Naprzemiennie podnoś prawą rękę i lewą nogę, i odwrotnie. x10 na każdą stronę.
    5.Stań prosto, wciągnij brzuch, wyprostuj plecy. Z wdechem zrób krok do przodu i ugnij oba kolana pod kątem prostym. Z wydechem powróć do pozycji startowej. x 10 na każdą nogę.
    Jeśli wykonanie któregoś z ćwiczeń sprawia problem, mamy do niego przeciwwskazania lub powoduje dyskomfort należy je pominąć.
    POPRZEDNI TYDZIEŃ

    Środa 25.03.20.


  • MATEMATYKA
  • Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych - ciąg dalszy.
    Na tej lekcji poćwiczę odejmowanie w pamięci liczb wymiernych z wynikiem ujemnym.
    Lekcja z komputerem - postaraj się zdobyć 100 punktów.
  • kliknij tutaj


  • PLASTYKA
  • Temat: Ikony sztuki - rzeźba
  • cel: Znam słynne rzeźby i potrafię je rozpoznać.
  • Proszę przeczytać stronę 81 w podręczniku, przepisać do zeszytu tytuły dzieł, autorów oraz daty powstania rzeźb. Dla chętnych proszę je przerysować (ewentualnie wydrukować i wkleić do zeszytu). Proszę także oglądnąć film i odpowiedzieć w zeszycie na pytania:
  • 1. W jakim muzeum znajduje się ta rzeźba?
  • 2. 9 stóp - ile to centymetrów?
  • 3. Gdzie rzeźba została znaleziona?
  • 4. Co przedstawia?
  • 5. Z jakiego materiału jest wykonana?
  • film


  • JĘZYK ANGIELSKI- grupa p. J. Kutyby
  • Temat: Codzienne przedmioty - słownictwo
  • Na tej lekcji nauczę się słów ze stron 90-91 w podręczniku.
  • Przeczytaj tekst ze s. 90, przetłumacz ustnie.
  • Zapisz ćwiczenie 2 ze str. 90 i 5 ze strony 91 do zeszytu.
  • Wykonaj w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia 1 - 3 ze str. 64

  • JĘZYK ANGIELSKI - grupa p. R. Chartuniewicz
  • Temat: Continents: Antarctica - part 1.
    Wzbogacę słownictwo oraz poszerzę wiedzę na temat Antarktydy.
  • Lekcja z e-podręcznika
  • 1. Przeczytaj "Top 15 Antarcyica Facts" (Fakty 1 -8)
    2. Przetłumacz słowa i zwroty na język polski:
    Antarctica -
    an icy desert -
    a resident -
    peaceful - 60 degrees -
    the equator -

  • JĘZYK POLSKI
  • Temat : "Przygody Tomka Sawyera" powieścią wielowątkową.
    1.Wątek przygodowy- Tomek szuka przygód i je przeżywa
    2.Wątek kryminalny- zabójstwo doktora Robinsona
    3.Wątek miłosny- uczucie do Becky
    4. Wątek Hucka Finna.
    Wielowątkowość utworu, komizm sytuacyjny językowy, postaci sprawia , że powieść nadal może być ciekawa.
    Zastanów się , czy się z tym zgadzasz.


    CZWARTEK 26.03.20


  • HISTORIA
  • Temat: Upadek Rzeczypospolitej Obojga Narodów.

    Dowiem się, dlaczego Polska zniknęła z mapy Europy.
  • e-podreczniki
  • kliknij tutaj

  • MUZYKA
  • Temat: Instrumenty dęte.
    Na tej lekcji utrwalę wiadomości o instrumentach dętych drewnianych i blaszanych na podstawie wiadomości zawartych w podręczniku (s. 120 – 127)
  • Lekcja z e-podręcznika

  • Korzystając z tego linku proszę o przeczytanie tekstu (bez słownika pojęć i biblioteki muzycznej).
    Proszę również o wykonanie ćwiczeń 1 - 3
    Dla wszystkich klas przesyłam mój adres e-mail: [email protected]

  • JĘZYK ANGIELSKI- grupa p. J. Kutyby
  • Temat lekcji: Oceany- praca z tekstem
  • Wejdź na stronę:
  • kliknij tutaj
  • Dowiedz się, ile potrafisz o oceanach.
  • Wypisz pięć ciekawostek do zeszytu.

  • JĘZYK ANGIELSKI- grupa p. R. Chartuniewicz
  • Temat: Unit 6 - revision.
    Powtórzę słownictwo i gramatykę z rozdziału 6.
    Zeszyt ćwiczeń, strona 62, ćwiczenia: 1,2,3,4.

  • MATEMATYKA
  • Temat: Mnożenie i dzielenie liczb dodatnich i ujemnych.
    Na tej lekcji dowiem się co to są liczby przeciwne oraz jaki będzie wynik mnożenia i dzielenia liczb o takich samych znakach i o przeciwnych znakach. Zrobię notatkę w zeszycie i rozwiążę kilka zadań.
    1. Podręcznik str. 172 - 173. Notatka + przykłady
    2. Podręcznik str. 173 - zadanie 1 (w zeszycie)

  • JĘZYK POLSKI
  • Temat : Analiza wiersza W. Szymborskiej „Muzeum”.
    Proszę wejść na stronę:
  • kliknij tutaj

  • Proszę przeanalizować 3 pierwsze polecenia.

    PIĄTEK 27.03.20


  • INFORMATYKA
  • Temat: Zakładanie konta poczty elektronicznej, interfejs konta pocztowego
  • Przeczytaj w podręczniku tematy ze str. 40 i 41
  • Załóż konto pocztowe według instrukcji podanych w podręczniku, zapisz w zeszycie swój adres e-mail oraz hasło do poczty.

  • GEOGRAFIA

  • Temat: Zróżnicowanie ludności Europy. Migracje.
    Powtórzenie wiadomości,
    Podręcznik, strony 78-84. Zeszyt ćwiczeń: strona 55 - zadanie 3 oraz strona 57- zadanie 8.

  • HISTORIA
  • Temat: Kultura polskiego oświecenia

    Zrozumiem, jakie idee przyświecały epoce i będę umiał wymienić najwybitniejszych przedstawicieli kultury Oświecenia.
    Podręcznik str. 163-168 (przeczytać ze zrozumieniem)
    Odpowiedz pisemnie w zeszycie na zad. 2 str. 168

  • TECHNIKA

  • Temat: Nowoczesny sprzęt na co dzień.
    Poznam przykłady nowoczesnych urządzeń i ich zastosowanie.
    Podręcznik , strony 36-37; strona 36 - ćwiczenie 1 i strona 37 - zadanie 1.

  • WYCHOWANIE FIZYCZNE
  • Temat : Ćwiczenia wzmacniające mięśnie posturalne
    Materiał do zajęć:
    1.Leżenie tyłem o nogach ugiętych , unoszenie bioder w górę i równocześnie przekładanie piłki pod biodrami. x15
    2.Leżenie przodem na brzuchu, ręce wyprostowane nad głową , unoszenie klatki piersiowej i przekładanie piłki z ręki do ręki na zmianę. x15
    3. Siad ugięty (nogi ugięte w kolanach), uniesienie obydwu nóg ugiętych nad podłogę i przekładanie piłki na zmianę pod prawą i lewą nogą. x 10 na każdą nogę
    4. Podpór przodem , turlanie piłki z jednej ręki do drugiej po ziemi. x20 ( piłkę można zastąpić innym przyborem).